Telefoon: 075-6356377
  • Belangrijke informatie
  • Praktijkinformatie
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Wanneer hebben wij spreekuur?
    • Urine inleveren
  • Nieuwsberichten
  • Klachtencommissie
    • Klachtenformulier
  • Activiteiten
    • Wandelgroep
    • Yoga
  • Medewerkers
  • Gezondheidsinformatie
  • Positieve Gezondheidszorg
  • Uw dossier delen
  • Corona
  • Huisregels
  • Routebeschrijving
  • A
  • A
  • A

Klachtencommissie

Een klacht over uw arts

 

U heeft een klacht over uw arts (of een andere praktijkmedewerker). Wat nu?
Klachtenregeling DOKh

Een goede relatie tussen u en uw arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht. Deze brochure geeft informatie over wat u kunt doen als u een probleem met uw arts heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen en op welke wijze er binnen de klachtenregeling van DOKh met uw klacht wordt omgaan.

 

Er samen uitkomen

Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. In veel gevallen kan zo een gesprek heel verhelderend zijn voor beide partijen en kan de huisarts en zijn organisatie leren van uw feedback. Geef  bij het aanvragen van zo een gesprek aan dat u een klacht wilt bespreken met uw huisarts en dat u daar wat meer tijd voor wilt reserveren.  Uw klacht wordt hiermee vaak op een voor u bevredigende manier opgelost.

Lukt dit niet, dan brengt uw arts u in contact met de klachtenfunctionaris van DOKh.


Klachtopvang

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op en u kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Als uw klacht helder is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris aan de slag om naar een oplossing te zoeken. De eerste optie die meestal gekozen wordt is klachtbemiddeling. U kunt bij uw klachtenfunctionaris aangeven of u hiervoor open staat.

Klachtbemiddeling

Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit. Als zowel u als uw arts aangeven dat bemiddeling gewenst is, dan volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek. De eerdergenoemde klachtenfunctionaris treedt op als bemiddelaar.
Tijdens de bemiddelingsgesprekken krijgen u en uw arts de gelegenheid om toelichting te geven op de gebeurtenis(sen). Als het begrip over en weer groeit, ontstaat vaak weer een werkbare situatie. Het uiteindelijke doel van de bemiddeling is de vertrouwensrelatie tussen u en uw arts te herstellen.

Voorwaarden

  •  Hulp van de klachtenfunctionaris, de klachtbemiddeling en klachtbehandeling zijn voor u kosteloos.
  •  Bemiddeling is pas geslaagd als beide partijen het hier over eens zijn.
  •  Bij bemiddeling wordt uitgegaan van wederzijds respect en vertrouwen.
  •  Alle betrokkenen in het traject gaan uiterst zorgvuldig om met uw privacy en hebben een geheimhoudingsplicht.
  •  De volledige klachtenregeling is te downloaden op www.dokh.nl.


Komt u er samen met de klachtenfunctionaris niet uit?

Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.

Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25
Website: www.dokh.nl

  • Belangrijke informatie
  • Praktijkinformatie
    • Openingstijden
    • Afspraak maken
    • Avond-,nacht- en weekenddienst
    • Wanneer hebben wij spreekuur?
    • Urine inleveren
  • Nieuwsberichten
  • Klachtencommissie
    • Klachtenformulier
  • Activiteiten
    • Wandelgroep
    • Yoga
  • Medewerkers
  • Gezondheidsinformatie
  • Positieve Gezondheidszorg
  • Uw dossier delen
  • Corona
  • Huisregels
  • Routebeschrijving

Contact

Telefoon 075-6356377

Huisartsenpraktijk Nieuwendam

Nieuwendamstraat 2 b
1507 JE Zaandam
Telefoon:
075-6356377
Routebeschrijving >

Email:     p.hidalgo@zorgring.nl

Mobiel:   06-15388998 (dit alleen gebruiken indien ons vaste nummer niet te bereiken is!)

Onze praktijk

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nl
Vind een zorgaanbieder in nederland

Beltijden en assistentenspreekuur

De beltijden zijn als volgt:

-Afspraken maken: 08:00-09:30

-Uitslagen zoals lab, radiologie enzovoort: 10:30-11:00

Voor urine inleveren gelden andere afspraken zie Urine inleveren

Voor de assistenten spreekuren (injecties, oren uitspuiten, wratten aanstippen etc.) zijn er elke dag tijdsblokken tussen 11:00-12:00 uur en 15:15-16:15. U dient hiervoor altijd eerst telefonisch een afspraak te maken.

 

Bereikbaarheid

Wij zijn telefonisch te bereiken van 08:00-17:00 uur met uitzondering van:

Tussen 10:00-10:30 hebben wij patiëntenoverleg.

Tussen 12:00-12:30 hebben wij lunchpauze.

Tussen 12:30-13:30 hebben wij patiëntenoverleg

Tussen 14:30-16:00 is de assistente bezig met andere werkzaamheden, u kunt op een ander moment terugbellen. Zie het kopje beltijden en handelingen voor de verschillende tijdsblokken

© 2025 Huisartsenpraktijk Nieuwendam -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Beheer